Pages

Monday 18 June 2012

Cerita Saya dan Awak Part8 akhir


Setiap hari mmg hari yg gembire untuk korang sehinggala hari yg paling mendebarkan,iaitu korang harus duduki peperiksaan SPM.Syukur korang boleh jawap dgn tenang dan terasa senang.
Selepas habis SPM,itula hari yg merdeka buat korang.HAri korang diraikan dgn keluar berjalan-jalan dgn kwn-kwn dan sudah tentunya dgn Si dia korang tu..tk pernah ditinggalkan.Korang pergi ke Aquaria KLCC dan banyaklah lagi tempat yg menarik.Paling seronok sekali pergi ke SUNWAY LAGOON.Hari-hari korang mmg diserikan dgn perkara-perkara yg menyeronokkan.Sehinggala hari yang paling ditunggu-tunggu,hari mengambil keputusan.Alhamdulillah,korang dapat straight A dan si dia pon mendapat straight A.Pemohonan korang disahkan.korang masuk university yg sama.Takdir betolla..semuanyer samer.
Si dia mengambil jurusan Fotografer..korang ambil jurusan seni budaya,muzik,menari semua tu la.
Hari-hari kena tangkap gmbr..kalo tk boleh tngkap gmbr depan-depan..senyap-senyap pon jadilah.Biler hari jadi korang,die bagi gmbr-gmbr korang yg die tngkap tu.Macam-macam gambar ade..gmbr tgh makan ice cream dgn mulut yg comotnyer.Tgh lari pon bleh lagi die tngkap..tpi,gmbr yg paling cantik skali adalah gmbr time korang tgh menari.Memang tk nk ckp la..tpi,ckp la jugak..hari-hari best..tk pernah pon tk best..smpaila satu hari ni..Haritu korang ade dkt kafe and  si dia dlm perjalanan nk ke sana..time tu dh ader lesen kereta dah,senang.hujan-hujan pon bleh dtg.kalau naik motor,bleh demam.Tragedi telah berlaku.Satu kemalangan yang agak besar iaitu pelanggaran antara lori dgn kereta.Masuk berita..time tu hati korang raser tk sedap hati,lagipon tunggu dh berjam-jam..smpailah pemberita tu mengatakan bahawa mangsa ialah si dia.Korang terus rasa sebak dan bergegas terus ke hospital.Perlanggaran berlawan arah dan hentaman yang sgt kuat smpai kereta hancur di bahagian depan.Korang terus berlari kearah wad icu memandangkan si dia di masukkan ke sana.Dgn hati yg tk tenang,menangis di luar wad.Kwan dan ahli keluarga korang cuba memujuk korang.Setelah beberapa minit,doktor keluar.Doktor memberitahu bahawa ada berita baik dan ada berita buruk.Berita baiknya ialah dia selamat dan berita buruknya ialah dia akan mengalami koma dan kecederaan di kakinya sgt serius dan tulangnya patah.Dengan hati terasa sebak,korang terus berlutut ke lantai.Si dia dipindahkan ke wad persendirian dan dirawat dgn rapi di sana.
Korang masuk ke dalam wad dgn tk bermaya kerana penat menangis.Korang duduk di sebelahnya dan berkata.
B:bangunla awak..saya ada slalu dgn awak,tlgla..saya rindu dkt awak!awak jgn tingglkan saya.saya akn terima awak dgn sepenuh hati saya.saya tk kesah awak cacat sbb hati saya mmg untuk awak.tlglah awak..bangunla
Sudah 5 hari koma..ayat yg keluar dri mulut korang tetap sama..korang sentiasa mendoakan agar si dia cepat sembuh dan dpt bergembira seperti slalu..air mata korang menitis di pipi si dia dan tetibe dia sedar dr komanya..hati korang paling seronok skali..Si dia tersenyum melihat wajah korang dan mengelap air mata korang..si dia berkata
A:awak..jgnlah nangis..saya tk pergi maner-maner la..saya slalu akn ader dkt hati awak
B:syukurla awak dh sedar..saya risau sgt.
A:awk syngkan saya tk??
B:tentulah saya syng dkt awak..syng sgt dkt awak
A:tpi,awk snggup ke terima saya walopon saya tk sempurna
B:tkper..saya akn terima awk seadanya..lgipon,tk semua org sempurna..
A:awk bleh tlg saya tk?
B:boleh,awk nk saya tlg aper?
A:awk tlg jgn tinggalkan saya..janji
B:saya janji awk..saya tkkan tingglkan awak..awaklah satu-satunyer  org yg palng saya cinta dan saya tkkan tingglkan awak.
Selepas beberapa minggu,kaki si dia sudah pon pulih.Korang ngan dia boleh lagi bersuka ria seperti dahulu.Untuk meraikan kaki si dia yg sudah sihat tu..Satu family telah ajak dia with his family pergi ke pulau pangkor.Lagipon celebrate skali hari keluarga..Duduk sana 3 hari 2 malam.
Berjalan-jalan di tepi pantai di bwh sinaran cahaya bulan.Mmg romantic extra sejuk.Berjalan-jalan mengenang kisah mase sekolah rendah dhulu..mmg seronok.
Keesokkan harinya..ialah hari keluarga...mcm2 aktiviti ada..lwn antara family..dua-dua family terbaik,susah nak cari pemenang.akhirnya,kedua-duanya dijadikan sebagai juara kerana seri.Itula semangat family korang ngan dia.Tk pernah putus asa..
Lepas tu korang jalan-jalan lagi dkt tepi pantai dan mandi-manda..tpi,korang terasa seperti hendak berjalan sahaja..korang pergi ke belakang batu besar dan melihat ape yg ada di sana kerana ada sesuatu yg menarik perhatian korang.biler korang tgk jer dkt belakang batu besar tu,tertulis nama si dia love korang and dkt bawah die tulis..will you marry me..korang menangis dan mase tu dia ade dkt belakang korang dan bagi korang sea shell..memandangkan korang suka sea shell dan sea shell tu mmg cantik dan menarik perhatian..korang bukak sea shell tu dn tgk2 ader sebentuk cincin yg sgt cantik.
A:will you marry me my sweet princess
B:YES!!
Dia angkat korang dan lari-lari di tepi pantai,seronok tak terhingga..
Masa tu family korang ngan dia ada..dia jerit kuat..she my future wife..!!ahaha..sumer tepuk tgn and ramai yg ucap congrates..
Selepas tu,korang telah melangsungkan meminang dan seterusnya korang kahwin.Pelamin korang dihiasi dkt sea shell yg cantik-cantik.Kawan-kawan korang sumer dtg..and that day was the happier day of your life..Happy ever after..!!!

-->cerita ni dh habis..harap korang heppy bace cerita yg saya karang ni..thank you very much for your supported..especially to my best friend..dlm cerita ni ada skit saya petik dri kisah hidup saya..tpi tk sumer yerr..kebanyakkan cerita saya buat sendiri..that for all..thank you very much

No comments: