Pages

Saturday 16 June 2012

Cerita Awak dan Saya Part4


Keesokan arinya..korang ni mmg jenis slalu dtg awal..ddok dkt perpustakaan mmandngkan korang ni pengawas perpustakaan.Buat kerja..susun buku..buat rekod pemulangan buku.
Time tu korang tgh susun buku.Sorang-sorang pulak tu..ati pon raser seram.saper tk tkot.Tetibe,korang dgr bunyi rak.tkper paling kea rah lain..terus korang lari ke pintu dan biler korang bukak..terlanggar seseorang..Rupernyer tu kawan setugas korang.
Kwn setugas:Hye,naper ni?lari cam nmpk hantu
B:mmg pon,aku dgr bunyi tdi..aku terus lari
Kwn setugas:ko ni penakot sgtla..maner ade aper-aper..
B:yer ker..abis tu yg aku dgr tdi tu aper..
Kwn setugas:perasaan ko jer tu.
B:yer laa..haa,ko tlg aku susunkan buku ea.
Kwn setugas:yerr laa
Makin lamer makin ramai murid memasuki perpustakaan..Kelam kabut dibuatnyer..bising pon ader.nasibla kwn setugas ni die berani suruh diorng sumer senyap.respect lebih.
Time tu korang jage kaunter..suruh diorang sumer tulis name kalau masuk perpustakaan.Kini,saper yg name die bnyk kat buku rekod tu..namernyer aku dipnggil dan dpt hadiah pengunjung plng bnyk ke perpustakaan.Dgn sibuknya buat tugasan..tetibe kedengaran bunyi memanggil nama korang.Bila pandang jer..Si dia and the geng ader di depan mata anda.
A:haa..nk buat aper ni?
B:tulis namer dkt sini.
A:nk buat aper tulis namer?
B:kalau namer plng bnyk ader dkt sini,bleh dpt hadiah nnti.
A:owhh
Si dia memandang sekeliling perpustakaan dgn kagum.Macam baru pertama kali jejak perpustakaan jer.Masa korang dh tamat..tukar shift..korang pon berjalan-jalan sekeliling perpustakaan..ataupon layan diorang main permainan.Tetibe..belakng korang ader seseorang berdiri.Si dia sedang memerhatikan apery g korang tgk tu.
A:diorang main aper ni?
B:main dam.
A:boleh main ker kat perpustakaan?
B:boleh,kalau nk main,mintk la dkt kaunter..mcm2 game ader.
A:owh.okk
B:owh..ok,nk gi susun buku jap..luper pulak ader buku yg tk susun lagi.
A:ok,nk tlg bleh?
B:tlgla..kalo rajin
Korang tolak troli yg sarat dgn buku yg telah dibaca tu..tpi,korang tk larat..berat giler..skali,si dia pon tolonglah korang tolak troli tu..baiknyer hati die.
Lepas tu,susun buku..part ni la yg korang gemar..sbb mase korang susun buku tu,tetibe jumper buku2 lame yg mmg dh lame gile korang cari-cari tu.Sambil susun buku,korang nyanyi tpi dalam keadaan yg sgt perlahan..hnye org yg dekat saje yg dgr..korang nyanyi lagu auburn-perfect two..lagu favourite korang.
A:ko nyanyi lagu aper?
B:lagu auburn-perfect two
A:aku dgr ader apple
B:mmgla ader apple.cuz your my apple to my pie.
A:owh..sedap plak aku dgr.lapar
B:same la..nnti kite gi makan..aku belanje.ok
A:eh..ape ni pompuan belanje laki
B:tkperla..aku belanje sbb ko tlg aku smlam.
A:owh..ok

-->dh tkder idea dh..biler dh ader idea nnti..kiter postkan

No comments: