Pages

Saturday 16 June 2012

Cerita Awak dan Saya Part5


Apabila sampai di kantin.Korang berdua terus ke kaunter mknan.Korang order nasi goring ngan milo ais dua sbb si dia tut k kesah pon.Samer  pon tkper.
A:mcm maner thu aku mkn mknan ni?
B:aritu aku beli bender ni jugak..tiber-tiber makcik tu serve 2.aku order satu jer.ruper2nyer tu ko punyer.soo aku thu la.
A:owh
Korang mkn dgn eppy smbil2 tu die tnyerlah pasal fb,bf(bestfriend)..nmbor phone.tetiber dier tnyer...
A:ader pakwe tk?
Tersedak korang
B:tkder..saper la nk kat kiter ni
A:owh..tkkanlah tkder
B:iyer..tkder..naper tnyer?
A:tkder aper2..sajer jer tnyer
B:ok
Mula sesi persekolahan.
KOrang teringatkan moment pagi tdi,heppy nyer...aku hrp bleh jdi camtu agi.hrp-hrp kitorang rapat.Tetiber kwn korang terjah dri belakang.Terkejut tk terhingga sehinggakan jeritan korang maybe boleh dgr satu skolah.
Kwn:Haa..mengelamuun dkt pakwe lah tu
B:tkderla..agipon,aku maner ader pakwe
Kwn:abistu,si dia ko tu
A:kitorang kwn jer la..tpi,kalo lebih pon tkper..
Kwn:ceh..nk jugak
Masa belajar pon tiber.Ada satu masa tu,cikgu tk hadir..jadi,terpakselah pinjam kelas lain jap..cikgu ramai plak tk hadir haritu.Skali,termasuk kelas si dia.Time tut k belajar..boleh buat kerja sendiri.Soo,si dia dtg dkt korang.kwn2 korang beralih tmpat.tknk kacaulah kan.
A:hai,naper duduk dkt kelas ni?
B:hai,cikgu tk dtg.pindah jap kelas ni.
A;owh..kalo duduk terus lagi bagus.
B:asal pulak?
A:bleh jumper selalu.
B:iyer la tu..
Geng2 die buat bunyi yg tk berapa nk menyenangkan.Dan nmpk ader sesetengah yg jeles dgn tindakan si dia tu.Lepas tu kitorang main satu game dgn geng2 skali.Permainan untuk budak laki.Main bola sepak kertas.Geng si dia mmg terselahla terernyer..Korang hnya dpt buat 1 gol jer..tu pon time penalty.Mereka dpt buat 5 gol.mmg terer..
B:alah..kalah
A:tkper..usaha lagi
Lepas habis masa.CIkgu pon suruh balik kelas masing-masing.Perlahan-lahan si dia berkata bye-bye.Setiap hari seperti hari yg biaser.adakalanya hari si dia belanja ais blended favourite korang.Chocolate vanilla+oreo+bubble.Baik sungguh hati si dia.


-->heyp..thanks kerana terus membaca..jikalau nk thu ader smbungan cerita ke tidak..tkn newer post ok..

No comments: