Pages

Saturday 16 June 2012

Cerita Saya dan Awak Part6


Sampailah satu hari,hari yg dinanti-nantikan sumer pelajar.Hari kranival.Sumer pelajar berjual beli.Ada gerai sendiri.Seronok,korang bukak gerai namer GROOVY.Jual cupcakes,chesse tart ngan keychain..Tiga2 tu mmg famous dkt kelas kitorang.Korang tlg promoted kan keychain.Yg lain tlg promotedkan chesse tart ngan cupcake.Promoted cam org kampong.Kena pegang bakul,tapi bakul tu cantik.camm buat hntran.Ramai yg beli keychain,sampai tk menang tgn dibuatnyer.smbil2 jual tu,tercari-cari juga kelibat si dia.Tapi,hnya nmpk seekor dinasour comel colour hijau bgi belon utk budak2.Comel melayan karenah budak2 main ngan dinasour tu.Tetiber,dinasour tu dtg dkt korang.DIa ckp tlg saya.Korang tlglah sambil promotedkan gerai korang tu.Comel melayan karenah bdak2 bermain dan ader juga yg nk tngkap gmbr.Korang pon turut serta sbb korang pon ape kurangnya.pakai cekak GROOVY,siap dkt pipi ader hiasan lagi.Korang masih lagi mencari kelibat si dia,tpi tk jumper-jumper pon smpailah nk dkt habis carnival tu.Time tu dinasour penat.Temanla dia,biler die bukak topeng die tu..ruper2nyer dinasour tulah org yg di carinyer..
B:kau..jadi dinasour rupernyer.
A:a’aah..ko tk perasaan ke dri tdi.
B:tk..langsung tk..
A:kesian,time kasih tau tlg aku bgi belon ni kat budak2.
B:tkder halla..comel ko pkai camni.
A:yer la tu..panas aderla
B:comel la..
Setelah beberapa minit,kembalilah kerja masing-masing.
A:owh..aku kena start kerja lagi ni.
B:samerla,meh sini aku tlg ko.
A:eh,tkperla.menyusahkan ko jer.
B:tk menyusahkan pon,best aper dpt berdiri sebelah dinasour.
A:ahaha,peril aku nmpk
B:eh..macam maner bleh thu.
A:mestila..lakikan..
B:eleh..
Mulalah tugas masing-masing..korang tenung jer dinasour tu,dlm hati..gentlemennyer die..skali,korang terckp syng awal..tpi,tk beraper nk dgr la..
A:aper?!
B:aper!??!?
A:ko ck paper tdi,sorry..aku tk beraper nk dgr..
B:tkder aper2 la..maner aku ckp aper2..
A:yer ker..
B:yer..
A:wey..RAWR!!
B:haa!!?
A:eheheh
B:asal???
A:tkder aper2 la
Tamatlah hari carnival pada hari itu.Mmg betul-betul penat.Rasernyer kaki pon bleh tercabut.Duit pon dpt bnyk.Mmg tk rugi promoted gaya camtu.
B:waa...penatnyer.tgn ni raser cam dh tkleh gerak dh..penat giler
A:oklah gak tu,dduk lamer2 dlm sut ni agi perit thu tk.
B:yea..siann dier..
A:balik dgn saper ni?
B:jln kaki,cam biaserla
A:jom la..aku hntr ko balik.Arini naik motor.
B:ehh..tkperla,lagipon tk biaser la naik motor.
A:alah,bukan penat pon,press jer motor,nanti smpaila rumah.
B:yer la..
A:camnilah bagus
B:aper2 la
Biler dh siap persiapan.Terus si dia hntr korang balik.Mase dkt motor pon ader cerita die eaa..
A:ni motor akuJemputla naik tuan puteri.
B:ahah,tkot ler..ader lessen ke tk ni??
A:di jamin ada
B:okk..di jamin selamat yea ni.
A:yer..selamat..nah helmet.
B:ko?!
A:aku adeer helmet agi Satu
 B:rajin giler bwk dua
A:arini jer aku bwk dua,aku mmg nk tumpangkan kop on
B:owh..bwk perlan-pelan naa..
A:baikla tuanku
B:haish
Tetiber si dia press laju sbb kwn2 die ckp die bwk cam kura-kura..pantang di cabar betol la die ni.Apa lagi,start la laju..laju giler..korang dh mengigil dh dkt ats motor tu..korang terus pegang pinggan si dia..tk sanggup,tk pikir aper dh..
A:ok..dh smpai
Korang dh mengeletar..
A:hello,dh smpai dh tuan puteri
B:asal laju sgt..tkot thu tk
A:sorry,diorng ckp lembab sgt cam kura-kura,terpress kuat sgt..sorry eh
B:tkper,jgn buat lagi..owh,terima kasih tau
A:ok


-->ok,smbungan cerita..akn dtg

No comments: