Pages

Friday 15 June 2012

Cerita Awak dan Saya part1

cerita ini hnylah rekaan semata2..hanya untuk suka-suka.Cerita ini akn bersmbung2..jikalau hendak membaca nye penuh..perlu terus melawati blog ni..thankz..atau..nk thu lebih lnjut,bleh lawat page ni http://www.facebook.com/pages/Sweet-Story..terima kasih..cerita bermula..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Satu hari,hari tu korang demam.tpi,terpksa jugak buat kerja.
Sekali,terpandang la org yg korang suke..slalu nyer,kalo pndang org yg disukai tu gerenti hati raser tenang.Korang pergi  jugak skolah..kwn2 korang ngan cikgu tk thu yg korang tu demam.buat elok jer..Lepas tu,cikgu pnggil suruh buat kerja..angkat buku teks..kerja yg agak berat.
Kena dduk dl bilik spbt..kena angkat buku..cek buku cukup ke tak.ala..mcm pemulangan buku la.Lepas sorang..sorang..hntr buku..smpai la,tetiber korang raser nk terjatuh biler pegang buku teks. Tk larat nk pegang dh..Korang pon terjatuh..tpi terasa ade org yg pegang korang.tknk bgi terjatuh.smbil tu die pon pegang buku teks utk pulangkan.Bile korang nk pndng,nmpk mate die yg berona coklat hitam di hiasi dgn cahaye matahari menyinari matanya.mmg cantik.Skali die berkata, ‘Kenape ni?’..dgn terkjut nyer..suara yg pernah didengari tu.terus korang angkat kepala dan membetulkan badan korang..berdiri di depan mate korang..org yg korang suke.Korang buat biaser..tpi,pipi korang berona merah jambu.Mulalah perbualan antare korang.
Laki si A..korang si B.
A:Kenape ni..smpai bleh jatuh?sakit ker?
B:tkder aper2 la..ok jer,pening skit.
A:btul ker ni?meh sini aku tlg.
B:eh,,tkper2..aku bleh buat sendiri.
Si A nmpk wajah korang pucat dn kemerahan..lalu die sentuh dahi korang.Korang alihkan cepat tgn die dari dahi..tkot terkantoi.TPi,mmg dh terkantoi pon.
A:Ko demam eh.?
B:mane ader!
A:jgn tipu la..dahi ko panas..tgn kop on panas..ko dh mkn ubat belum?
B:hmm,mmg aku demam pon..aku tk pergi klinik.
A:hish la ko ni,pergi la klinik.nnti saper yg susah.aku jugakk..!!
B:aik,naper ko plak yg susah
A:yer la..tk pasal2 ko pengsan lagi dkt sini.tk ker aku yg kena.
B:owh.ok2!tk pengsan la..
Bunyi loceng kedengaran...
A:oklah..aku naik kelas dulu!ni buku teks.
B:ok,thanks sbb tlg aku.
A:tkder hal la..
Bayangan si A hilang menerusi pndangan mata korang.
Selepas beberapa minit berada dlm bilik spbt..kedengaran pula bunyi loceng tndenye waktu rehat bermula..semua murid bergegas turun untuk makan kerna kelaparan.


-->cerita ini akn bersmbung di hari yg lain..jikalau hendk membaca nyer..bleh terus melawati blog ini..terima kasih :) jika nk bace part yg seterusnya..sila tekan newer post..bukannyer older post ok..die terletak dkt bwh teks ni..terima kasih

2 comments:

Oppah Ina said...

Wow ! Bestnya cerita awak ni :D

Shahira Salleh said...

thankz marshmellow